luni, 28 martie 2011

Ce inseamna cuvintul CRED?


Oare ce inseamna cuvintul CRED?
Cand ai spus cuvantul cred,imediat sufletul tau se sprijina pe Dumnezeu
,care este plinitorul credintei.Cred,vrei sa zici,eu exist datorita Celui ce exista  mai inainte de mine si El ma tine pe mine,pina ma va lua la Sine .Cuvintul CRED vrea sa zica,mintea este sigura de existenta,prezenta si ajutorul Celui in care cred.Cred vrei sa spui ca vointa ta va face ceea ce vrea Cel in care crezi,ce vrea El vreau si eu .Cred ,simtirea il pipaie,il simte pe acest Dumnezeu si inima mea nu mai poate de bucurie in El....
Dumnezeul meu si Totul meu,striga inima mea. Dumnezeul in care cred eu,Iisus Hristos,Dumnezeul meu,mi s-a aratat si mi se arata mereu simturilor mele.Fiinta mea traieste din Fiinta Lui,de n-ar ar exista El, nici eu n-as exista.Eu sunt cauza cauzata.Dumnezeu m-a facut pe mine,iar eu devin prin El,Dumnezeu dupa dar.A crede in Dumnezeu inseamna a fi sigur de existenta Sa si de existenta ta,care ti se va continua in vesnicie.
Vorba lui Socrate:''Vreti sa ma ingropati?Nu puteti,sufletul meu este nemuritor.''Din moment ce Dumnezeu ne-a creat  nu mai putem sa nu existam,ca nu vrem sa-l cunoastem,si acesta este un dar al libertatii noastre .
Spunea  misticul  Pascal,ca marele dar divin se vede si din faptul ca eu pot sa-l tagaduiesc pe El,sigur tagaduirea mea ,nu va anula existenta lui Dumnezeu.
Cuvintul CRED, vine din grecescul pistevo = a crede, si din latinescul credo-cred,care inseamna in grai crestin:''Iar credinta este incredintarea celor nadajduite,dovedirea lucrurilor celor nevazute.Prin ea cei din vechimeau dat buna lor marturie''(Evrei 11,1,2).
In univers ,trei persoane au darul de a crede:
1.Ingerii,care cred,dar si vad ceea ce cred .
2.Diavolii,care cred in Dumnezeu,nu-l vad ,dar ei fac todeauna raul.
3.Oamenii ,care cred,dar nu-l vad pe Cel in care cred si aceasta este credinta desavirsita .
Ceea ce ne impiedica pe noi oamenii de a-l vedea pe Dumnezeu este perdeaua trupului nostru material. Tocmai de aceea moartea noastra a oamenilor este cea mai mare binefacere pentru noi,ne face sa il vedem pe Dumnezeu ''Sa-l cunoastem asa cum am fost cunoscuti noi de catre El.''Noi credem partial,dar dupa moarte vom vedea total pe Dumnezeu ,va fi o partasanie de slava ,El ne va hrani cu dumnezeirea Sa .
Credinta ingerilor nu este o virtute ,deoarece ei nu fac nici un efort pentru a crede,caci ei Il vad pe Dumnezeu.Ei au darul vederii lui Dumnezeu.
Credinta diavolilor in Dumnezeu este creationala ,insa credinta lor in Dumnezeu este parvenita in a-l uri pe Dumnezeu si-l vor uri vesnic ,s-a invesnicit  raul ,iar aceasta ura este pierzarea lor cea  vesnica .
Credinta nostra a oamenilor este un dar dumnezeiesc,insotit de efortul omului de a-l cunoaste cunoaste pe Dumnezeu.Omul care crede in Dumnezeu  si face ceea ce crede,se va invrednici de plata cea mare din Rai de a vedea pe Dumnezeu vesnic.Numai omul singur face un efort continuu de a-si intari credinta:
''Micsoratu-l-ai cu putin fata de ingeri ,cu slava si cu cinste l-ai incununat pe el''zice  marele Sf.Ap. Pavel.Omul prin trup este mai mic decit ingerii,dar trupul omului ajunge Sfinte Moaste .
Omul  trebuie sa creada in Domnul nostru Iisus Hristos ,Om si Dumnezeu ,indiferent de ce neam ar fi si trebuie sa creada asa cum a vrut Hristos sa credem in El.Iisus Hristos are trupul Sau prelungit in lume si acest trup este Biserica Ortodoxa Una,Sfinta ,Soborniceasca,si Apostoleasca .Biserica Ortodoxa este trupul lui Iisus Hristos,de aici din lume de jos.
Pentru a ne mantui si a merge la  Rai ,trebuie sa credem ortodox in  Iisus Hristos.Avind credinta trebuie sa ne straduim sa cunoastem pe Hristos,sa studiem,sa ne rugam,sa-i facem voia Lui cea sfinta .Iisus ne iubeste pe noi ,haideti sa-l iubim si noi pr El.
Ortodoxia credintei inseamna a crede in Iisus Hristos  asa cum au crezut crestinii primelor veacuri si asa cum cred crestinii ortodocsi din anul 2011.
Crestinii primelor veacuri ,credeau in Sfinta Treime,Dumnezeu Tatal,Fiul si Duhul Sfint.Se rugau Maicii Domnului,o cinsteau si o laudau,cinsteau pe Sfintii Ingeri ,se insemnau cu semnul  Sfintei Cruci,posteau cele patru Posturi si apoi toate Miercurile si Vinerile de peste an si apoi se Spovedeau si se Impartaseau foarte des de la preoti lasati de Hristos noua .Traiau  credinta aceasta ortodoxa in curatie si in simtirea luiHristos.Oare asa facem noi crestiniiortodocsicei de azi?La aceasta sa raspunda fiecare dupa constiinta lui interioara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu